Δευτέρα 1 Απριλίου 2013

Ζωή, ζωή # Αρσένι Ταρκόφσκι (Арсе́ний Алекса́ндрович Тарко́вский)

Ζωή, ζωή # Αρσένι Ταρκόφσκι (Арсе́ний Алекса́ндрович Тарко́вский)





Ι


Σε προαισθήματα δεν πιστεύω και προλήψεις
Δεν φοβάμαι. Στα δηλητήρια και τις
Συκοφαντίες δεν υποχωρώ.
Θάνατος δεν υπάρχει.
Αθάνατοι όλοι. Αθάνατα όλα.
Μην τον φοβάσαι το θάνατο στα δεκαεφτά
Μήτε στα εβδομήντα.
Θάνατος δεν υπάρχει. Ούτε σκοτάδι.
Υπάρχει μόνο φως κι αλήθεια.
Είμαστε όλοι στην ακροθαλασσιά κι εγώ
Ένας απ' αυτούς που τραβούν τα δίχτυα
Όταν μέσα τους πιάνεται η Αθανασία.


ΙΙ

Ζήστε σ' αυτό το σπίτι, δεν πρόκειται να πέσει.
Καλώ λοιπόν όποιον αιώνα θέλω,
Κτίζω μέσα του ένα σπίτι και το κατοικώ.
Να γιατί είναι μαζί μου τα παιδιά σας
Και οι γυναίκες σας σ' ένα τραπέζι.
Γύρω απ' το ίδιο τραπέζι όλοι εγγόνια και παππούδες.
Το μέλλον τώρα χτίζεται.
Κι αν το χέρι μου σηκώσω,
Οι πέντε του ακτίνες μεμιάς θα σας φωτίσουν.
Κάθε μέρα που περνά πιο πολύ δυναμώνω.
Μέτρησα τις κλειδώσεις των οστών μου.
Το χρόνο μέτρησα με πήχη χωρομέτρη
Και τον διέσχισα σαν να 'ταν τα Ουράλια.


ΙΙΙ

Διάλεξα έναν αιώνα στα μέτρα μου.
Τραβήξαμε νότια μέσα στη σκονισμένη στέπα.
Μύριζε τ' αγριόχορτο, γλεντούσε το τριζόνι.
Με τα μουστάκια του έξυνε τα πέταλα του αλόγου
Και σαν γερο-ασκητής μ' αφανισμό με απειλούσε.
Τη μοίρα μου την έδεσα στη σέλα
Και τώρα σε εποχές μελλούμενες
Σαν παιδί θα τρέχω συνεχώς
Όρθιος πάνω στους αναβατήρες.


ΙV

Μου φτάνει η δική μου αθανασία
Για να κυλά το αίμα μου μες στους αιώνες.
Πρόθυμα και τη ζωή μου θα ‘δινα
Για μια ζεστή και σίγουρη γωνιά.
Αν μια ιπτάμενη βελόνα δεν με ταξίδευε
Μέσα στον κόσμο σαν κλωστή.








(Αρσένι Ταρκόφσκι, Χρόνος - είκοσι πέντε στάσεις στο ποιητικό του έργο, Μετάφραση Μαξίμ Κισιλιέρ, Λίνος Ιωαννίδης, Επιμέλεια Λίνος Ιωαννίδης, Εκδόσεις Ίνδικτος, 2008.)





Ο Αρσένι Ταρκόφσκι με τον γιο του Αντρέι, τη δεκαετία του '30








Μαζί με την ποιήτρια  Kuzovleva στις αποβάθρες του Λονδίνου. 1 Ιούλ 1968. Φωτογραφία του Vladimir Saveliev.




Η Λάρισα Miller (Лариса Миллер) και οι γιοι της με τον ΤαρκόφσκιΦωτογραφία B. Altshuler, 1978.



 










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου